-

• Kvelertak
  • Ghost
4.3

Anmeldelse af: Ghost + Kvelertak  i Valby Hallen, d. 26. april 2017.

En aften i Valby Hallen, som godt kunne have været bedre, men blev reddet af energien i musikken!

Valby Hallen er efter mange menneskers mening ikke egnet til rock- og metalkoncerter, og det fik jeg også bekræftet, da jeg stod til koncerten denne onsdag aften. En gymnastiksal i Valbys industrikvarter med kaffekantinen åben og fællesbadet aflåst (øv). Det er ikke et sted, der skal spilles koncerter efter min mening. Når man kan stå til en rock/metalkoncert uden at have ørepropper i, så ved man, at lydmanden har fået besked på ikke at spille for højt, grundet den dårlige akustik.

Men nok om det, nu skal vi videre til noget, der gjorde denne aften bedre!

Kvelertak
Det er første gang, jeg ser Kvelertak live, og det er slet ikke sidste gang! Kvelertak går på scenen med et show, fyldt med ugler… Jep, ugler! Forsangeren har en lysende uglemaske på under de første par numre og smider den så derefter, hvilket jeg godt kan forstå, for man kan sgu ikke headbange med så tung en “maske” på skallen! For headbanges, det skulle der helt klart! Og der var ikke kun forsangeren, nej, resten af bandet gav den fuld gas, hvilket gjorde, at jeg og resten af publikum havde en fest! Altså, lad mig sige det som det er: Tyksakken her rystede sgu røv til de fede riffs og rytmer, som det norske band lagde for aftenen! Der blev hoppet, danset, headbanget og moshet, selvom en “Meshuggah fan” blandt publikum ikke mente, at det passede ind, brokkede sig over os og gik i protest!

Kvelertak er, som nævnt tidligere, et band, jeg vil gøre alt for at se live igen, og så skal jeg helt op foran, så jeg kan give den gas sammen med bandet, for det var helt klart det hele værd, når man får leveret et mix af rock, punk og scream! Yessir – Vikingen her var solgt!

Jeg ville rigtig gerne kunne give bandet og oplevelsen fuldt hus, men når man undervejs kan høre, at lyden bliver rettet op og bliver bedre ,så er man i mine øjne ikke forberedt nok, eller har lavet god nok lydprøve.

Ghost
Ja, så kom vi sgu til det! Det band, som på en måde er helt nyt og alligevel ikke… GHOST!

Som de fleste nok har bidt mærke i, så har der været en del omtale i medierne omkring Ghost, deres “bandmedlemmer” osv. osv. osv., men det gider jeg ikke kede jer med!

Jeg har før set Ghost varme op for Metallica i Horsens Statsfængsel tilbage i 2014, men det var kun halvdelen af koncerten, da jeg kun lige havde parkeret slæden, da de gik på, og jeg så derfor ikke nåede at opleve dem rigtigt. Jeg kan ærligt talt ikke huske en skid fra den koncert, så nu er jeg glad for endelig at opleve dem ordenligt! Og hold da kæft, hvorfor fanden har jeg ikke gjort det noget før?

Ghost lever på deres sceneshow og det er slet ikke dårligt, men det behøver slet ikke være så kedeligt, som forsanger Papa III gjorde det til. Han snakker undervejs i deres set, og det passer som sådan fint ind, men det trak i langdrag, og man står som publikum og tænker, om man skal gå ned bagved og få sig en ny fadø,l imens han alligevel står og snakker, for man mister lidt gejsten til at feste og synge med, men det laver resten af bandet om på lige så snart, de går i gang med at spille igen!

Bandets guitarister bærer showet meget af vejen, da de, imens de spiller, laver kamp mod hinanden, løber ud til scenekanten og spiller, hopper op og ned ad den opsatte scene, hvor trommeslager og keyboardspilleren står, og meget andet, som gav liv på scenen. Det er den energi, jeg elsker ved bands, der rent faktisk kan lide at spille og optræde for et stort publikum *host*Avenged Sevenfold*host*!

Ghost leverede et ekstremt godt show i løbet af denne aften, og slutter så også af med at brage to store konfettikanoner af, hvori der var pengesedler af Papa med beløbet 666,- på hver. Det synes jeg er en fed effekt, som også gjorde at publikum inklusiv jeg selv, lige fik energi til at give den gas de sidste par numre!

Det er ikke sidste gang, jeg oplever Ghost live!

Se billederne, taget af vores fotograf Denice Bjørndal, herunder.

KVELERTAK