Tak for kaffe.

-

• Junkyard Drive - Black Coffee
4.5

Anmeldelse af: Junkyard Drive – Black Coffee. 31. august 2018. Mighty Music.

Hvad er bedre end en kop skoldhed varm kaffe, når regnen vælter ned i stænger? Ja, nye toner fra Bornholm angående vejret, hvortil jeg lige kan sige, at jeg nyder et afbræk fra solen. Der er så også nye toner fra Roskilde, hvor Junkyard Drive om ganske kort tid smider deres andet album på gaden. Albummet har fået titlen Black Coffee.

Junkyard Drive fortsætter, hvor de slap med debutalbummet, Sin & Tonic, med en god gedigen gang hardrock tilsat et par ballader for at tynde den sorte kaffe, som man ville gøre det med sukker og fløde. Der er ikke meget nyt over Black Coffee, men hvorfor skal man også ændre på noget, som fungerer? Junkyard Drive har efter min mening gjort det helt rigtige ved at bruge den samme sort af kaffebønne som sidst, de bryggede. Med Søren Andersen bag knapperne i Medley Studios har de fem gutter fået skruet en ganske fed lyd sammen både på de hårdt ristede numre samt på de stilfulde ballader.

Første single udspil fra det nye album kom i form af sangen “Sweet Little Dreamer”, der sender et meget godt budskab om, hvad der er i vente den 1. september. Black Coffee indeholder dog meget mere, hvor åbningsnummeret, “Time Is Over“, lægger stiller og roligt ud med en dejlig guitarintro for at gå over i fede rockriffs, hvor også Kristians fede stemme kommer til sin ret. Det er helt klart mit favoritnummer på albummet.

Black Coffee er ristet på gode bønner, der giver lige præcis 11 kopper og har fået tilsat den rette mængde sukker og fløde, så det aldrig bliver kedeligt. Tværtimod sætter man gerne en kande kaffe mere over og oplever nye nuancer, og hvor diversiteten mellem numrene gør det til en rigtig god oplevelse. En anden af de bedste nydelser er andensinglen, “Way Too Long“, hvor der er skruet ned for distortionpedalen, og hvor det akustiske guitarspil og vokalen igen er i centrum. Så brygger vi stille og roligt videre med “Through The Door”, for derefter at få serveret hårdt ristet kaffe igen…

Enhver fan af Rock’n’Roll og kaffe burde investere i dette album, man bliver i hvert fald ikke snydt!

Nyd “Way Too Long” her:

Bornholm, Over and Out!