This is the way we diiiieeeee, forbered dig på at holde fast!

-

“Devil You Know – They Bleed Red”

Hold nu kæft, der er drøn på det nye album They Bleed Red fra Devil You Know! Jeg havde en lille forventning om et album lignende det forrige, og det fik jeg lige i hovedet endnu hårdere end forventet!

Som i nok har gættet, så er der fart på her! Devil You Know har gjort det som få bands kan, og det er at levere en fuldendt to’er, og her snakker vi ikke om en besudling af porcelænet, men nummer 2 i rækken, og så kun et år efter deres debutplade fra 2014!

Hvis du allerede kender lidt til bandet, ved du også at vi har med metalcore at gøre, og vi har en samling musikere som har prøvet det før! Forsangeren Howard Jones, har tidligere været forsanger i bandet Killswitch Engage, trommeslageren har været i Fear Factory og ja, jeg behøver ikke nævne resten af bandet, da i allerede nu godt kan se at vi har med en af de gode bland-selv slikposer at gøre her!

They Bleed Red udkom fredag d. 6 nov, samme dag som bandet varmede op for Five Finger Death Punch på Tap1 i København, og der blev da gjort lidt reklame for det under koncerten, men bedst af alt, de spillede et par af de nye numre, numre som The Way We Die, som jeg allerede har sunget med på en del gange, Consume The Damned som starter med et brag, og man havde da håbet at de ville skrige en gang Eye Of The Tiger cover ud til mængden denne fredag, det blev det desværre ikke til, men så er det godt at man kan høre det på det nye album!

Hvis i endnu ikke har hørt dette album, så er det et godt mix af fart, tunghed og ren vokal! Howard har en stemme som går fra ond growl til ren sang, som selv en katolsk degn ville være misundelig over ikke at have! Det er ikke et band der har siddet stille da de indspillede denne plade, og de sidder heller ikke stille når de spiller live!

Så hvis jeg skal sige et par ord mere om denne plade, vil det helt klart være, at det ikke er sidste gang jeg smider den på anlægget i hjemmet, og vækker naboer med en bragende bass, hurtige dobbelt pedaler, headbanging og min egen forfærdelige sangstemme der prøver at synge med på The Way We Die, eller deres cover af Eye Of The Tiger! Der er dog et par numre, som er i den mere stille ende, som jeg godt kunne tænke mig havde lidt mere drøn, men ellers en veludført plade af Devil You Know!

Devil You Know - They Bleed Red

"Devil You Know - They Bleed Red" Hold nu kæft, der er drøn på det nye album They Bleed Red fra Devil You Know! Jeg havde en lille forventning om et album lignende det forrige, og det fik jeg lige i hovedet endnu hårdere end...This is the way we diiiieeeee, forbered dig på at holde fast!