Embryo live – Anmeldelse

-

Anmeldelse af Embryo + Holy Dragon, 02. december 2016, Von Hatten.

Jule-rock I Randers? Ja prøves skal det da i den grad!

Af: Bastian Reinholdt Madsen

De lokale helte fra Embryo spillede op til nakkedans med Holy Dragon og Mud Shark. Desværre måtte Mud Shark aflyse, fordi deres sanger fik halsbetændelse. Bevæbnet med Blå Thor og en trang til rock gjorde denne anmelder sig klar.

Holy Dragon
Der var meldt gammeldags stoner-rock fra første tone, der blev slået an denne aften, og så endda i en virkelig tight version. Holy Dragon formåede i hvert fald at levere en virkelig stram og velspillet koncert, men der var desværre nærmest ingen begejstring og vildskab at spore i forhold til underholdningsværdien imens der blev spillet. Dette var virkelig ærgerligt, da musikken faktisk var ret fed, om end ikke den mest opfindsomme og unikke musik.

Desværre var det som om, at hvert medlem af bandet havde hvert deres kryds, de skulle stå fast på, og det gjorde, at de på ingen måde nåede udover scenekanten og derved fik publikum med. Denne anmelder kunne godt forestille sig, at de ville være fede på plade, men live der skal der simpelthen andre boller på suppen. Det bliver for tamt, hvis man udelukkende går efter at musikken skal være stram, hvis ikke der kan leveres et show. Publikum betaler for at se et liveshow, hvis de bare ville høre musikken, kunne de sætte en plade på. Måske Holy Dragon blot skal have sig lidt mere liveerfaring, for der er virkelig noget at hente, hvis bare der bliver gået lidt mere til skeerne.

Embryo
Så blev det de lokales tur til at fyre op for festen, og det skal jeg ellers også lige love for, at de gjorde. Ligesom med Holy Dragon blev det til en super tight stoner-rock/metal koncert. Forskellen ligger dog i, at man kan mærke, at Embryo virkelig vil deres publikum og brænder for at underholde. Energiniveauet på scenen var helt klart i top hos samtlige medlemmer i bandet.

Forsanger, Jeppe Færch har en fantastisk vokal, der dog desværre ikke gik helt igennem nede i Von Hattens kælder. Denne anmelder mistænker den store mængde af rumklang på vokalen for at være synderen for, at ordene ligesom endte med at drukne i mixet, hvilket var skide ærgerligt.

Til gengæld spillede hele bandet super stram rock, som lige blev piftet ekstra op af Simon Fuglsangs lækre og melodiøse soloer. Der er altså dømt rock’n’roll for alle pengene!

Udover de nævnte lydproblemer med vokalen stod resten af musikken utroligt klart. Rytmegruppen var tung og stram i form af både bas og trommer, som virkelig supplerede hinanden godt. Denne anmelder bliver lige overrasket over lyden hver gang, han er på Von Hatten. Von Hatten er nemlig sådan et sted, hvor man ikke forventer specielt god lyd, når man står der, men realiteten er af en eller anden grund noget helt andet. Lydbilledet stod generelt knivskarpt og lækkert nede i den lille kælder. Det kræver sgu en god thumbs up til lydmanden.

Embryo er helt klart et band, der har mulighederne foran sig for at komme videre, deres materiale er helt klart i orden, og deres liveshows bliver blot mere og mere imponerende for hver gang, man oplever dem. Denne anmelder var i hvert fald ovenud tilfreds med at tilbringe sin aften på Von Hatten i Randers.

Holy Dragon
Embryo

Anmeldelse af Embryo + Holy Dragon, 02. december 2016, Von Hatten. Jule-rock I Randers? Ja prøves skal det da i den grad! Af: Bastian Reinholdt Madsen De lokale helte fra Embryo spillede op til nakkedans med Holy Dragon og Mud Shark. Desværre måtte Mud Shark aflyse, fordi...Embryo live - Anmeldelse