Lidt for stenet græsk rock på første dag

-

Anmeldelse af 1000MODS på Copenhell 2019

De græske stonerrockere kom aldrig rigtig i kontakt med publikum, der ellers virkede til at være klare på at sparke det 10. Copenhell ordentligt i gang, og leverede en lettere forglemmelig koncert

Foto af: Hasan Jensen

Der er ingen tvivl om, at genren ”stoner rock” beskriver græske 1000MODS meget rammende, og man bliver med det samme ramt af en meget tung, fuzzy væg af lyd som er ganske lovende. Desværre formår grækerne ikke at komme ud over scenekanten under deres koncert, og det kan mærkes på publikum, der giver høflig – om end temmelig afdæmpet – applaus imellem numre. 1000MODS virker ikke til at være specielt veloplagte, og deres sparsomme kontakt til publikum er fyldt med floskler, og uden megen overbevisning. Musikken fejler som sådan ikke noget, på nær i nogle numre hvor trommeslageren hørbart halter bagefter, men grækernes manglende energi og kontakt smitter.

Rent genremæssigt havde det måske også været mere effektivt at lade et band med mere skrald på spille her på første dag hvor publikum skal ruskes i gang. Der var både små circlepits og crowdsurfing, men det virkede til det mere var pga folk var begejstrede for at Copenhell nu var i gang, og knap så meget 1000MODS fortjeneste. Lad os håbe de kommende bands leverer mere spilleglæde og overbevisning.

Hasan Jensen tog billeder af koncerten

Fotograf: Hasan Jensen
Fotograf: Hasan Jensen

1000MODS

Anmeldelse af 1000MODS på Copenhell 2019 De græske stonerrockere kom aldrig rigtig i kontakt med publikum, der ellers virkede til at være klare på at sparke det 10. Copenhell ordentligt i gang, og leverede en lettere forglemmelig koncert Foto af: Hasan Jensen Der er ingen tvivl om,...Lidt for stenet græsk rock på første dag