Vild, vildere, Crossfaith!

-

• Crossfaith
5

Anmeldelse af: Crossfaith, Copenhell, København d. 22 juni 2018

crossfaith kom hele vejen fra japan og storsejrede på copenhell’s mindste scene

Crossfaith havde haft en smule problemer med at komme til Danmark. Bandet havde spillet i Italien og var på vej til Danmark. På Rødby-Puttgarden færgen var trommeslageren nægtet at komme til Danmark, hvorefter han måtte tage færgen tilbage til tyskland – og endnu engang måtte han tage tilbage til Danmark, så snart papirene kom i orden. 10 minutter før bandet skulle spille på Copenhell stod han klar i Købanhavn. (3000 kr koster sådan en taxetur fra Rødby til København ca.)

Bandet trådte på scenen til EDM (Electronic Dance Music). Crossfaith er nemlig kendt for at blande de elektroniske elementer ind i deres hardcore metal og man kunne stille sig selv det spørgsmål om det fungerede? Det skal jeg lige hilse at det gør!

Pandæmonium-scenen var tætpakket da det japanske band gik på scenen. Deres hurtige metal, blandet med forsangerens energiske passion gjorde, at størstedelen af publikum var klar til at tage imod det, som Crossfaith havde at byde på. Breakdowns skabte headbanging, circle-pits og wall of death på det lille område som de var blevet tildelt. Hele bandets energi var over alt forventning.

Bandets cover-version af Prodigy-nummeret “Omen” satte endnu mere gang i det japanske vanvid. Crossfaith blandede breakdowns og growl ind i nummeret og gjorde det til et fantastisk nummer at spille på Copenhell. Man kan slet ikke mærke, at trommeslager Tatsuya Amano lige er landet i København. Man havde forventet at han var træt efter den lange tur, men tvært imod var hans energi på duracell batterier.

Bandets energi på scenen. Deres vildskab. Deres interaktion med publikum gjorde at man havde følelsen af, at man kunne gøre lige præcis hvad man havde lyst til.

Omkring slutningen på koncerten sagde forsanger Kanta Kole: “We are crossfaith from Japan”. Det behøvede han ikke sige to gange! Bandet smittede publikum med deres vildskab.  Crossfaith leverede en overvældende koncert, der kun kan kvitteres med 5 stjerner!