En politisk ladet uudtømmelig energikilde

-

Anmeldelse af: Fever 333. Pandæmonium, Copenhell. 20/6 2019

Fever 333 efterlod publikum foran Pandæmonium rystede i deres grundvold, med en energiudladning der var fuldstændigt usammenligneligt.

Jeg anede intet om det næste band, andet end det var en såkaldt “supergroup” bestående af Jason Butler fra Letlive, Aric Improta fra Night Verses og Stephen Harrison, samt en beskrivelse der lød på “rapcore”. Hvad jeg ikke havde fået at vide, var at jeg ville overvære et helt igennem vanvittigt show, der efterlod mig med en notesbog fyldt med febrilsk nedskrevne stikord, i et forsøg på at huske alle stunts og udskejelser bandet lagde for dagen.

Koncerten startede med at en mand iført en hætte der ledte tankerne hen på en henrettelse, og man straks en mistanke om politiske budskaber, hvilket da også snart efter blev gjort klart. Da musikken gik i gang kunne man drage paralleler til Rage Against the Machine og måske Stray From the Path, men Fever 333 tilføjede samtidig en mængde energi der virkede til at fylde alle medlemmer til bristepunktet i en sådan grad, at man kunne frygte de snart eksploderede, hvilket de da også til dels gjorde.

Bandet brugte tiden imellem nogle numre til at tale om deres budskab, en kritik af både racisme og sexisme, samt et ønske om en bibeholdelse af det fællesskab som man fx finder på Copenhell. Disse små taler gik rent hjem hos publikum der brølede deres billigelse. Hvad der dog fyldte mest, og var sværest at holde styr på pga mængden, var sindssyge stunts der blev udført under koncerten. For blot at nævne nogle få: trommeslageren sprang oprejst, stående på sin lille trommestol, ned til sættet i takt med beatet, forsangeren sprang over trommeslageren (imens han spillede på trommesættet), og guitaristen først joinede circlepitten foran scenen, for derefter at kravle op i toppen af Pandæmonium hvor han spillede resten af sidste nummer, inden han kravlede ned igen.

Der er talløse andre udskejelser man kunne nævne, men jeg vil hellere opfordre læsere til for alt i verden ikke at misse en fremtidig mulighed for at se bandet, da det er en oplevelse udover det sædvanlige.

Mark Stoumann tog billeder af koncerten:

Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann

Fever 333

Anmeldelse af: Fever 333. Pandæmonium, Copenhell. 20/6 2019 Fever 333 efterlod publikum foran Pandæmonium rystede i deres grundvold, med en energiudladning der var fuldstændigt usammenligneligt. Foto: Mark Stoumann Jeg anede intet om det næste band, andet end det var en såkaldt "supergroup" bestående af Jason Butler fra Letlive,...En politisk ladet uudtømmelig energikilde