Med kaos kommer orden

-

Det Københavnske band Horns har taget tyren ved hornene og skabt en EP med fire bud på bandets musikalske fremtid.

Man kan netop ikke se ind i fremtiden. Men når et potentielt band, som spiller en god blanding af rock og metal, udgiver nye numre, så kan man forsøge at spå, om effektiviteten af disse numre skaber en trang til mere eller mindre. I dette tilfælde vil man gerne have mere.

For når man lytter til “Let Me See Your Horns”, som er titlen på Horns EP, så kan man mærke bandets smittende energi direkte på sangene. Det er faktisk lige før, at hvis man lukker øjnene, imens man lytter, så føler man, at man står på det lokale spillested med en øl i hånden og hornene i vejret. Så spørger man sig selv, om man kan andet end at holde af et band, som formår at fremkalde denne tilstand hjemme i ens egen stue?

Første sang, ”Chaos Brings Order”, starter med en blues-inspireret intro efterfulgt af et dejligt tungt riff. De vildfarne trommer bliver tæsket til ukendelighed for ikke lige at nævne bassens nærmest metalliske, porcelæns-smadrende lyd, der tonser gennem nummeret. Hele sangens vilde kaotiske opsætningen giver et godt indblik i bandets eksperimenterende faser.

Herefter den bidske ”Primal Intinct”, hvor forsanger Oliver med sine dybe vers og høje omkvæd viser, at hans vokal kan lidt af hvert, og hans rockede stemme passer lige ind i bandets lyd. På det hurtige nummer “Horns” stanger bandet fra sig, som en tyr der buldre mod sin modstander, godt pirret af et rødt klæde. Sidste nummer, ”Silent Crowd”, blander lidt akustisk med ind i nummeret foruden de forvrængede tunge guitarer, og det er et virkemiddel der klæder sangen. Alle sangene har fængende omkvæd og er gode melodier, der sætter sig godt fast i den huskende del af hjernen.

Så hvis vi lige skal skabe god ro og orden. Så kan de fire gutter i Horns, Oliver, Mikkel, Kenney og Morten, være fuldt tilfredse med de numre, de har skabt på ”Let Me See Your Horns”. De tunge riffs går i spænd med bas og trommer, og sangene er stærkt båret af Oliver, som med sin skarpe vokal leverer den fuldendte lyd på bandets første EP. Så er der vidst også kun tilbage at sige, at disse drenge lyder som et band, der er ved at være klar til at give den gas på den danske metalscene.

“Let Me See Your Horns” kan streames lige her via Spotify:

Horns - "Let Me See Your Horns" EP

Det Københavnske band Horns har taget tyren ved hornene og skabt en EP med fire bud på bandets musikalske fremtid. Man kan netop ikke se ind i fremtiden. Men når et potentielt band, som spiller en god blanding af rock og metal, udgiver nye numre,...Med kaos kommer orden