TrenchRipper graver grøfter

-

Anmeldelse af TrenchRipper – TrenchRipper (EP). Udgivet d. 01. december 2022 via Mephisto/selvudgivet.

Trenchripper skriver et nyt dansk militaristisk death-kapitel, der kan blive godt…

TrenchRipper består af Rasmus Henriksen på guitar og vokal (også medlem af nuværende bands: Illdisposed, Crocell, Seed of Heresy og At the Grave, samt tidligere bands: Demolition Inc, Die, Ofring, Panzerchrist, Slow Death Factory), Stefan Hansmar på trommer (nuværende band: World War 5) og Lasse Bak på strenge (nuværende bands World War 5, samt tidligere bands: Slow Death Factory, Mortor Rahm, Goat, HellEvator, Illdisposed, Panzerchrist, The Waders).

TrenchRippers numre handler, ligesom Sabatons, om krigsførelse, dog med en mindre melodisk lyd og mere brutalt. Der er også et sammenligningsgrundlag i tank/krigs-temaet med powermetallerne i Sabaton, men her skal man nærmere kigge i retning af Panzerchrist, som Lasse og Rasmus har en fortid i. TrenchRippers tekster handler dog hverken om historiske eller fiktive krige/krigshandlinger, men den indre kamp det enkelte individ oplever i løbet af livet. Blandt andet. Livet er en kamp, og TrenchRipper er en ventil. Temaet er valgt ud fra deres egne musikalske præferencer og den præmis, at det skæve, kaotiske og voldsomme er den mest passende musikalske udtryksform, når de adresserer livets skyggesider.

TrenchRipper går i krig!

Albummet er produceret, mixet og mastreret af Tue Madsen, sheriffen på Antfarm Studio, der også står bag bl.a. I’ll Be Damned – Culture, Møl – Diorama og Helhorse – Hydra. Det kan godt høres – lyden er professionel og fuld af ambitioner.

TrenchRipper graver ikke bare grøfter, de skaber også splid for en som lytter. Man vil rigtig gerne synes godt om dem, fordi det er tungt og brutalt, men der er stadig nogle skønhedsfejl/nybegynderfejl. Vokalen må gerne være tydeligere, ikke fordi Henriksen synger dårligt, eller at han skal synge clean, men fordi han artikulerer relativt dårligt.

Selvom bandmedlemmerne har været med i mange andre bands, og kan derved kan blive glemt lidt i mængden, så er de ikke helt på vej ind i “oblivion” endnu – de skal bare fortsætte arbejdet og udviklingen, så kan det blive meget interessant om nogle EP’er.

TrenchRipper EP trackliste:

1. Unto Oblivion
  2. Unceasing Barrage
  3. Warahant
  4. Zealot

TrenchRipper - TrenchRipper (EP)

Anmeldelse af TrenchRipper - TrenchRipper (EP). Udgivet d. 01. december 2022 via Mephisto/selvudgivet. Trenchripper skriver et nyt dansk militaristisk death-kapitel, der kan blive godt…   TrenchRipper består af Rasmus Henriksen på guitar og vokal (også medlem af nuværende bands: Illdisposed, Crocell, Seed of Heresy og At the...TrenchRipper graver grøfter