Våbnet fra New Zealand ramte plet

-

Anmeldelse af: Alien Weaponry. Pandæmonium, Copenhell 21/6

Alien Weaponry spillede (bogstaveligt talt) op til dans for et voldsomt tætpakket publikum ved Pandæmoniumscenen.

Foto af: Mark Stoumann

Allerede inden bandet gik på scenen var deres show gået igang og havde forberedt publikum på hvordan koncerten skulle foregå. Under kyndig instruktion fra Kane Harnett-Mutu blev det interesserede publikum oplært i haka – en traditionel krigsdans som har været fremme i medierne på det sidste. Alien Weaponrys musik involverer nemlig en stor del maorikultur, og Copenhells publikum skulle ikke snydes for en omgang rytmisk råb og grimasser.

Efter publikum fik mulighed for at vise hvad de havde lært gik koncerten rigtig igang. Efter et hurtigt kig omkring kunne man spørge sig selv, om Alien Weaponry ikke burde have spillet på en større scene. Fremmødet var, efter hvad jeg har set, det absolut største ved Pandæmoniumscenen indtil videre, og det var lige på grænsen til hvad pladsen kunne rumme. På den anden side er det naturligvis bare herligt at et band har vakt så stor interesse.

Musikken de leverede er en form for groovy thrash, der måske kan sammenlignes med Machine Head og især Sepultura under deres Roots-periode. Det er imponerende hvor meget de tre fyre kan fylde både på scenen og i lydbilledet, især da de havde minimalt brug af backingtrack. Publikum virkede da også enormt begejstrede under hele foretagenet. Dog begyndte der at trække en lind strøm af mennesker væk ca. halvvejs inde i koncerten, men der var stadig mere end rigeligt med folk tilbage for at færdiggøre foretagenet.

Mon ikke Alien Weaponry vender tilbage til Danmark inden for den nærmeste fremtid, og hvis de bliver inviteret tilbage på Copenhell må man håbe de får lov at spille på en lidt større scene.

Mark Stoumann tog billeder af koncerten:

Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann
Fotograf: Mark Stoumann

Alien Weaponry

Anmeldelse af: Alien Weaponry. Pandæmonium, Copenhell 21/6 Alien Weaponry spillede (bogstaveligt talt) op til dans for et voldsomt tætpakket publikum ved Pandæmoniumscenen. Foto af: Mark Stoumann Allerede inden bandet gik på scenen var deres show gået igang og havde forberedt publikum på hvordan koncerten skulle foregå. Under...Våbnet fra New Zealand ramte plet