Paralyserende, paranormale Parkway

-

Anmeldelse af: Parkway Drive – Viva The Underdogs. Udgives: 27. Marts 2020 via Epitaph Records.

Against the grain, Against the odds, Against the world, Forever the underdogs… Og Parkway Drive

Onsdag d. 22. januar 2020 så jeg Viva The Underdogs filmen i Cinemaxx, København. Det var en fremragende dokumentar om et fænomenalt band, der er på toppen af deres karriere. Læs filmanmeldelsen HER

Albummet er optaget på Wacken Open Air 2019, hvor de headlinede (læs vores koncertanmeldelse HER). Fra første nummer, “Prey” får jeg flashbacks til biografmørket, hvor jeg sad og rockede med i biografsædet. Jeg kan næsten se gense filmen for mine øjne, når jeg bare hører sangene i sin helhed. Parkway har lavet så mange gode sange, specielt fra de to seneste albums, Ire og Reverence. Heldigvis for mig var flertallet af numrene også fra disse skiver.

Få dage inden Wacken kom bassist, Jia O’Connor, til skade med sit knæ, så han blev nødt til at gennemføre koncerten i rullestol – det kan man slet ikke høre med det “blotte” øre – han lyder lige så sprælsk og rørig som de øvrige bandmedlemmer. De to guitarister, Jeff Ling og Luke Kilpatrick, og trommeslager, Ben Gordon, kæmper om kamp om lytterens opmærksomhed, kun overgået af forsanger, Winston McCall, der egenhændigt også kommunikerer med publikum undervejs.

Desværre er det ikke den fulde koncert, der er på albummet – der mangler 5 numre (“Wishing Wells”, “Vice Grip”, “Cemetary Bloom”, “Writings On The Wall” og “Shadow Boxing”) og de 11 resterende numre er i forkert rækkefølge i forhold til setlisten. Det gør ikke noget for kvaliteten af selve albummet, men jeg kunne godt tænke mig, at det var hele koncerten og i rigtig rækkefølge for at få mere af oplevelsen med og føle/følge udviklingen og ikke kun højdepunkterne.

“Vice Grip”, “The Void” og “Shadow Boxing” er blevet oversat til tysk til henholdsvis “Würgegriff”, “Die Leere” og “Schattenboxen” og indspillet i et studie. Sidstnævnte har den  tysk-amerikanske rapper Casper med på tysk vokal – McCall synger både på tysk og engelsk. Det er faktisk ikke så tosset at høre sangene i tyske version – det får en ekstra tyngde, når McCall synger “Willkommen in der Welt des Schmerzes” og “Las die Flammen brennt”.

Parkway Drive er alt end normale, gennemsnitlige og søvndyssende. De er så dedikerede, og de knuser alt bytte, bare ved at nidstirre det med deres vilde øjne. Viva The Underdogs filmen gav jeg 5 stjerner, så albummet får også 5 stjerner.

Trackliste:

1. Prey (Live at Wacken)
  2. Carrion (Live at Wacken)
  3. Karma (Live at Wacken)
  4. The Void (Live at Wacken)
  5. Idols And Anchors (Live at Wacken)
  6. Dedicated (Live at Wacken)
  7. Absolute Power (Live at Wacken)
  8. Wild Eyes (Live at Wacken)
  9. Chronos (Live at Wacken)
  10. Crushed (Live at Wacken)
  11. Bottom Feeder (Live at Wacken)
  12. Würgegriff (Vice Grip)
  13. Die Leere (The Void)
  14. Schattenboxen (Shadow Boxing) (feat. Casper)

Parkway Drive - Viva The Underdogs

Anmeldelse af: Parkway Drive - Viva The Underdogs. Udgives: 27. Marts 2020 via Epitaph Records. Against the grain, Against the odds, Against the world, Forever the underdogs… Og Parkway Drive   Onsdag d. 22. januar 2020 så jeg Viva The Underdogs filmen i Cinemaxx, København. Det var...Paralyserende, paranormale Parkway