Endnu et Copenhell er vel overstået, og årets festival har budt på flere gode oplevelser end normalt.
Foto: Tommy Skøtt.
I 2018 peakede fem års Copenhell for mig med Nightwish, Arch Enemy, Ghost, Bersærk, Kellermensch, Mustasch og Jakob Stegelmann (med Århus symfoniorkester), men i år overgik de altså sig selv med...
Anmeldelse af: Mercyful Fate. Hades, Copenhell. 18. juni 2022.
Mange havde spændt set frem til at opleve King Diamond og co på Copenhell samlet, og de forventninger blev da også indfriet!
Foto: Tommy Skøtt
King Diamond er ingen sjælden gæst på Copenhell, og det blev da derfor også lidt en våd drøm...
Anmeldelse af: Iron Maiden. Helviti, Copenhell. D. 18. Juni 2022.
Den gamle jernjomfru kan stadig spille, men det er ikke lige så godt som tidligere.
Foto: Tommy Skøtt
Iron Maiden startede meget (dum)dristigt ud med tre nye numre fra Senjutsu (2021). Det lød godt, det så godt ud, men var kun moderat...
Anmeldelse af: Jinjer. Hades, Copenhell. D. 18. Juni 2022.
For nogle år siden, da jeg for første gang hørte om Jinjer, troede jeg, at navnet var et fonetisk ordspil på ginger.
Foto: Tommy Skøtt
Faktisk betyder jinjer “ingeniør” på ukrainsk, hvilket er meget passende, fordi de er meget teknisk dygtige. På japansk...
Anmeldelse af: Mastodon. Helviti, Copenhell. 18. juni 2022.
Mastodon havde spilleglæde, indlevelse og engagement. Men så havde de heller ikke meget mere at byde på.
Foto: Anders Groos Mikkelsen
Det er svært at sige noget negativt om amerikanske Mastodons optræden, for deres proggede og grovede koncert gav det, som folk var kommet...