Deftones – NorthSide 2016

-

Anmeldelse af Deftones, NorthSide 2016

Af: Bastian Reinholdt Madsen

Tårnhøje forventninger blev stort set indfriet

Sidst denne anmelder så Deftones, var til deres helt fantastiske show på den første omgang af Copenhell tilbage i 2010. Det skal derfor siges at forventningerne til Deftones koncert på Northside var skyhøje.

På NorthSide blev vi trukket igennem en hitparade, der lagde hårdt fra start med nummeret ’’Rocket Skates’’ fra det fremragende album ’’Diamond Eyes’’. Det kunne hurtigt mærkes, at dette ville blive den vildeste koncert på hele festivalen. Pitten var velbesøgt og der var rigtigt godt gang i den både i form af moshpits og fællessang. Er der en ting, Deftones gør virkelig godt, så er det nemlig at skrive rigtigt fede melodier og catchy omkvæd – dette fungerede derfor virkelig godt på NorthSide med det metal-trængende publikum.

Koncerten fungerede rigtigt godt, specielt takket være den ekstremt tændte frontmand, som Chino Moreno nu engang er, når han ikke er beskæftiget med at spille guitar og synge på samme tid. Liveshowet rykker først for alvor, når Chino har frie tøjler til at springe rundt oppe på scenen, manden er i sandhed et energibundt uden lige. Showet var meget varieret imellem det tændte show med masser af gang i den og det pæne og rene, måske til tider klynkende, vokalregister. Showet blev for alvor tændt op, da bandet spillede hittet ’’Knife Party’’, der blev efterfulgt af det fremragende og meget varierede nummer ’’Change (House Of Flies)’’.

Det var kærkomment med en god røvfuld af den mere ’’alternative’’ metal på NorthSide. Deftones passede faktisk umiddelbart virkelig godt ind i det ellers metal-manglende og ret så unikke program, som Northside havde i år og generelt er kendt for.

Koncerten blev lukket af med to forrygende ekstranumre i form af ’’Bored’’ og ’’Engine No. 9’’, hvorefter Deftones med store smil på læben forlod scenen til et meget højt hujende publikum. Koncerten nåede aldrig virkelig at batte igennem, hvis man skal sammenligne den med det show, som bandet leverede på Copenhell – der dog skal siges at have været tæt på at være den perfekte koncert med Deftones. Bandet leverede uden tvivl varen på NorthSide og efterlod et glad og veltilfreds publikum.

Deftones

Anmeldelse af Deftones, NorthSide 2016 Af: Bastian Reinholdt Madsen Tårnhøje forventninger blev stort set indfriet Sidst denne anmelder så Deftones, var til deres helt fantastiske show på den første omgang af Copenhell tilbage i 2010. Det skal derfor siges at forventningerne til Deftones koncert på Northside var skyhøje. På...Deftones - NorthSide 2016